۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳

کاظمی:

۲۹۱متقاضی مشاغل خانگی صنایع دستی استان مرکزی تسهیلات دریافت کردند

۲۹۱متقاضی مشاغل خانگی صنایع دستی استان مرکزی تسهیلات دریافت کردند

اراک- سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۲۹۱ متقاضی مشاغل خانگی این استان در حوزه صنایع دستی امسال تسهیلات قرض الحسنه دریافت کردند.

قاسم کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: متقاضیان مشاغل خانگی استان در رشته های صنایع دستی امسال در مجموع ۱۳ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت کردند.

وی اظهار کرد: از مجموع ۷۲۲ متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل استان در این بخش، ۴۳۱ نفر نیز تا پایان سال تسهیلات بانکی می گیرند.

وی تعهد اشتغال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی برای ایجاد فرصت کاری در سال جاری را هزار و ۲۰۰ نفرعنوان کرد.

در پرداخت این تسهیلات شهرستان اراک با ۴۵۳ نفر و دلیجان با سه نفر به ترتیب بیشترین و کمترین متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی را در استان مرکزی شامل می شود

کاظمی ادامه داد: در پرداخت این تسهیلات شهرستان اراک با ۴۵۳ نفر و دلیجان با سه نفر به ترتیب بیشترین و کمترین متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی را در استان مرکزی شامل می شود.

وی توضیح داد: متقاضیان با دریافت این تسهیلات در شهرهای استان مرکزی در رشته های صنایع دستی از جمله گلیم گل برجسته، آثار فلزی، قلم زنی، معرق ومنبت کاری فعالیت می کنند.

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: کسب و کار خانگی صنایع دستی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد است و قابلیت انجام کسب و کار درمنزل ضمن ایجاد مزایای شغلی باعث ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب می شود.

کاظمی، استفاده از توان کاری سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد شاگردی بین اعضا خانواده را از دیگر مزایای این روش برشمرد.

وی گفت: مشاغل خانگی سنتی ریشه در تاریخ، اعتقاد و فرهنگ مردم دارد و با توسعه و حمایت از مشاغل خانگی می توان سطح فرهنگ، کار و تلاش در خانواده ها را تقویت کرد.

کد خبر 2459858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha